Wednesday, September 30, 2009

Esok anakku angkat nikah di Melaka


Inshaallah! malam ni lepas sembahyang hajat menyambut pepereksaan SPM di sekolah MGS (sekolah anak perempuanku ), Aku dan keluaga serta sahabat akan ke Melaka. Aku perlu sampai lebeh awal kerana esok selepas sembahyang jumaat akan diadakan majlis angkat nikah anakku Kapt. Ilham Fuad dengan Dr. Maslia Hj. Ibrahim.
Pada 3 okt ( sabtu ), diadakan majlis bersanding ala tentera dan jamuan. Wah hebat juga peristiwa ini. kalau zaman dulu, hang Tuah datang ke Inderapura ( Pahang ) untuk memikat dan membawa lari Tun Teja untuk di persembahkan kepada raja, tapi kali ini Kapt. Fuad menyunting Dr Maslia untuk teman hidupnya. Baik kan orang Pahang ni.?
Ha jangan lupa hari itu juga hari penamaan calon bagi Bagan Pinang. Isa Masih di perlukan. Isa juga akan menghadapi lawannya dari Pas dan seorang PKR yang menggunakan tiket bebas. Perkara ini kita serah kepada kebijaksanaan orang Bagan Pinang. Mudah-mudahan tak adalah peristiwa yang burok dan memalukan bangsa dan negara belaku.
Aku juga berharap perjalanan pulang tidak menempoh apa-apa halangan. Semoga tuhan lindungi kami dari keburokan dan kehinaan. oh ya jangan lupa pada 17 oktober2009 aku dan keluaga akan mengadakan majlis menyambut menantu bertempat di Dewan Mat Kilau, batu 5, Jalan Gambang, Kuantan jam 11 pagi hingga 3.30 petang. Jemputlah .

1 comment:

bre_eze said...

wahhhh...
syoknyer kawin lalu bwah pedang.^_^