Friday, September 18, 2009

HARI RAYA DUA HARI LAGI.



Malam ni aku cuba buka email mshaimy@yahoo. Tapi tah apa halnya, tak boleh pula. Dah berapa kali ku cuba. Akhirnya aku buka galeripantai timur.
Anakku dan sepupunya sedang mengemas bilik. Nak rayalah katakan.
Petang tadi dia pergi buat rambut juga berdua dengan sepupunya. Gaya orang sekarang. Aku tak tak tahu namanya. Tapi cantiklah juga.
Untuk pagi raya ni isteriku nak masak nasi dagang. Anakku Ilham Fadhli suruh masak. Dia akan balik pagi raya. Katanya jalan raya kurang sebuk.Maknya tak sabar nak tengok cucunya, Jasmin, Arqaf dan Ehan. Aku pun gitu juga. Ijah pun rindu juga kat anak saudaranya tu.
Oh ya! biasanya nya tapai pulut tak boleh tinggal. Tadi aku beli dua kilo pulut untuk di tapai.
Lain persiapan biasa saja. Tahun ni mesti banyak sabar. Maklumlah aku bukan ada pencen. Tak pernah kerja kerajaan mana nak dapat pencen. Projek pun lama dah tak dapat. Lukisan pun kurang jalan da. Apa lagi ..tahu tahu saja lah.
Hari raya ketiga saperti biasa ada pertemuan sahabat lam pelajar Sungai Lembing tahun 1968. Kali ni kat beserah di rumah Tumirah. Ini kali ke 20. Dapatlah jumpa kawan dan guru.. seronok tahu. biasanya aku jadi pengerusi majlis.
Hari itu aku nak jemput kawanku ke Majlis Menyambut Menantu pada 17. 10.09. Aku buat kat dewan Mat kilau. Datanglah sama.
Peluang ni aku nak ucap Selamat Hari raya dan maaf zahir batin.

1 comment:

Hashim Zabidi said...

Shaimy,
Selamat hari raya Mi, Maaf zahir batin.