Friday, September 18, 2009

HARI RAYA DUA HARI LAGI.



Malam ni aku cuba buka email mshaimy@yahoo. Tapi tah apa halnya, tak boleh pula. Dah berapa kali ku cuba. Akhirnya aku buka galeripantai timur.
Anakku dan sepupunya sedang mengemas bilik. Nak rayalah katakan.
Petang tadi dia pergi buat rambut juga berdua dengan sepupunya. Gaya orang sekarang. Aku tak tak tahu namanya. Tapi cantiklah juga.
Untuk pagi raya ni isteriku nak masak nasi dagang. Anakku Ilham Fadhli suruh masak. Dia akan balik pagi raya. Katanya jalan raya kurang sebuk.Maknya tak sabar nak tengok cucunya, Jasmin, Arqaf dan Ehan. Aku pun gitu juga. Ijah pun rindu juga kat anak saudaranya tu.
Oh ya! biasanya nya tapai pulut tak boleh tinggal. Tadi aku beli dua kilo pulut untuk di tapai.
Lain persiapan biasa saja. Tahun ni mesti banyak sabar. Maklumlah aku bukan ada pencen. Tak pernah kerja kerajaan mana nak dapat pencen. Projek pun lama dah tak dapat. Lukisan pun kurang jalan da. Apa lagi ..tahu tahu saja lah.
Hari raya ketiga saperti biasa ada pertemuan sahabat lam pelajar Sungai Lembing tahun 1968. Kali ni kat beserah di rumah Tumirah. Ini kali ke 20. Dapatlah jumpa kawan dan guru.. seronok tahu. biasanya aku jadi pengerusi majlis.
Hari itu aku nak jemput kawanku ke Majlis Menyambut Menantu pada 17. 10.09. Aku buat kat dewan Mat kilau. Datanglah sama.
Peluang ni aku nak ucap Selamat Hari raya dan maaf zahir batin.

2 comments:

Hashim Zabidi said...

Shaimy,
Selamat hari raya Mi, Maaf zahir batin.

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI